Philips consolideert accounts bij DDB


De beslissing betekent ook meer werk voor het Nederlandse bureau Result DDB. Leo Burnett, onderdeel van het Franse Publicis Groupe, zal overigens nog een aantal projecten doen voor Philips. D'Arcy werkte voor de divisies Domestic Appliances and Personal Care, Lighting en Medical, DDB voor de overige twee divisies, inclusief consumer electronics en corporate.
Onduidelijk is vooralsnog of Leo Burnett de afgelopen maanden een kans heeft gekregen om het account te behouden, c.q. te pitchen op alle Philips-divisies. Andrea Ragnett, chief marketing officer van Philips, complimenteerde Leo Burnett/D'Arcy voor zijn werkzaamheden de afgelopen jaren, nadat in 2000 besloten was alle internationale werkzaamheden te verdelen over twee netwerken, DDB en D'Arcy. 'Maar onze visie van een Pne Philips als een in de praktijk ook echt marktgedreven bedrijf maakt een volledige consistentie van onze merkcommunicatie noodzakelijk. Daarom heeft het werken met een netwerk onze voorkeur.' Hij noemde DDB een netwerk 'met de beste talenten in de branche.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid