Overslaan en naar de inhoud gaan

Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit

Met ‘De leeuw in het familiewapen die luider brult dan ooit tevoren', zegt de autobouwer klaar te zijn voor de klimatologische…
Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit
Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit
Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit
Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit

Met de aangepaste, altijd aanwezige, brullende leeuw in het ‘familiewapen’ van de autobouwer wil het merk zich profileren als krachtig en instinctief. Het merk, onderdeel van autogigant Stellantis, claimt als bedrijf de tijd vooruit te zijn door met innovatie in te spelen op op het veranderende mobiliteitsgedrag om de weg te plaveien voor toekomstige, duurzame, mobiliteitsoplossingen. Peugeot zegt alle revoluties door de tijd heen meegemaakt te hebben: de industriële, de technologische, de politieke, de sociale, de digitale en nu ook de klimatologische. Het nieuwe merklogo, de elfde variant van de beeltenis sinds 1850, is inhouse ontwikkeld door het Peugeot Design Lab en is het wapen dat de aankomende modellen zal sieren tijdens deze klimatologische revolutie.

related partner content for mobile comes here

'De leeuw is van ónze tijd en moet uiting brengen dat energietransitie en emissievrije mobiliteit centraal staan in onze strategie.' De nieuwe merkidentiteit is al doorgevoerd op de nieuwe website.

De transitie van het Peugeot-logo door de jaren heen

De transitie van het Peugeot-logo door de jaren heen

Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit
Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit
Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit
Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit
Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit
Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit

Upgrade van modellen doorgevoerd in merkidentiteit

Volgens het in Nederland gevestigde Stelllantis ‘brult’ de leeuw in het embleem nu luider dan ooit tevoren. ‘Onze nieuwe merkidentiteit en logo moet het merk Peugeot tijdloos maken. Het beeld is de schakel tussen het verleden en de toekomst. In de afgelopen tien jaar hebben al onze auto’s een upgrade gehad. Het nieuwe merklogo belichaamt die upgrades, plus wat Peugeot betekende in het verleden, wat het betekent in het heden en waarvoor Peugeot staat in de toekomst.’ De upgrades van de auto’s zelf resulteerden in het winnen van verschillende prijzen, waaronder drie Car Of The Year-titels. De nieuwe Peugeot 308 wordt het eerste model dat het nieuwe merkembleem zal gaan voeren.

Lees ook: De cover als… crisisbeleving

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Ronald Pont

Compliment voor een mooie logo-evolutie en nieuwe verschijningsvorm online. Je wenst de bedenkers toe dat deze revitalisering een boost geeft aan de beoogde energietransitie en emissievrije mobiliteit … maar vooral dat het designers en ontwikkelaars aanzet om de unieke identiteit van Peugeot weer in bijzondere prestaties en opmerkelijke schoonheid tot leven te wekken. Zodat het merk weer onderscheidend wordt en relevant voor nieuwe generaties. Change for growth : een nieuw logo is nog geen added value!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in