Overslaan en naar de inhoud gaan

PepsiCo vaart wel bij het gezonder maken van producten

Tegen 2025 wil PepsiCo dat minstens twee derde van zijn producten minder dan 100 calorieën aan toegevoegde suikers per 340 gram bevatten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De omzet van PepsiCo, merkeigenaar van onder meer Pepsi, Lay's en Quaker, is in het laatste kwartaal van 2016 met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. PepsiCo schrijft de groei onder meer toe aan de gezondheidsslag die het maakt. Het bedrijf maakte ook meer winst dan analisten voorspelden. 

related partner content for mobile comes here

Gezondere producten
PepsiCo verlaagde onder meer het aantal calorieën in veel van zijn frisdranken. Daarnaast werden in snacks vaker granen, fruit en groenten verwerkt. Daarmee zou het bedrijf met zijn producten beter aansluiten bij de behoefte van de consument. Bijna de helft van zijn omzet haalde PepsiCo uit gezondere producten. De totale omzet bedroeg 19,5 miljard dollar.

Tekst loopt door onder afbeelding

Suiker, zout
In oktober kondigde PepsiCo aan het gebruik van toegevoegde suikers, maar ook zout verder te willen terugschroeven. De FMCG'er voelt de bui van de suikertaks al hangen. Steeds meer landen overwegen een vorm van suikertaks in te voeren voor frisdranken met veel suiker. Tegen 2025 wil PepsiCo dat minstens twee derde van zijn producten minder dan 100 calorieën aan toegevoegde suikers per 340 gram bevatten.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in