Overslaan en naar de inhoud gaan

Oranje Actie Teller EK2012 gestart

Het warm lopen voor het EK 2012 wordt steeds zichtbaarder. Met de Oranje Actie Teller willen we steeds actueel inzicht geven welke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het warm lopen voor het EK 2012 wordt steeds zichtbaarder. Met de willen we steeds actueel inzicht geven welke nationale EK/Oranje activatie campagnes starten. Veel sponsors van UEFA EURO 2012 en Oranje zijn al actief met activatie campagnes. Wat zijn de eerste EK2012 trends die we kunnen waarnemen op inhaak activiteiten rond EK/Oranje?

related partner content for mobile comes here

Over een kleine 50 dagen begint het EK in Polen en Oekraïne. Een goed moment om te kijken of bedrijven al inhaken op het EK2012. en gaan een samenwerking aan om alle acties rondom het EK 2012 te verzamelen, onder de naam Oranje Actie Teller. Beide partners zullen structureel inzicht geven in inhaakacties rond de EK en Oranjebeleving.
De Oranje Actie Teller wordt eveneens gebruikt om een selectie van de EK-activaties te onderzoeken bij de consument.

Actuele Oranje Actie Teller

Als startpunt is in kaart gebracht welke EK-activatiecampagnes er nu al lopen bij de officiële sponsors van het Nederlands Elftal, te weten Unilever (Lipton, Calve & Rexona), Heineken, Staatsloterij, Oad, Nike, ING, PwC, Nederlandse Energie Maatschappij en Unit 4. De andere belangrijke groep bedrijven zijn de official partners van de UEFA EURO 2012, te weten: Adidas, Carlsberg, Continental, Canon, Sharp, Kia, Hyundai, Coca Cola, Castrol en McDonalds.
Op dit moment lopen er al bijna 20 activatiecampagnes inhakend op EK2012. De partners van UEFA EURO2012 zijn in dit stadium al grotendeels actief: 80% tegen 55% van de officiële sponsors van Oranje. Blijkbaar rollen internationale bedrijven eerder hun EK activatieprogramma’s uit dan de meer nationale Oranje sponsors. Opvallend in dit kader is Coca-Cola, die internationaal nu al de Olympische Spelen activeert, maar het sponsorship voor EURO2012 aan de landen overlaat die hier later mee begint.

Eerste EK2012 trends

Wat zijn de eerste trends die waar te nemen zijn op activatie gebied:

• Sponsors ontwikkelen steeds vaker een eigen activatieplatform of domein dat unieke content en interactiemogelijkheden biedt, om zo het EK sponsorship relevante lading te geven. Voorbeelden zijn: Sharp Fanlab, Castrol Edge EURO 2012 winner calculator.

• Verschuiving naar meer langere termijn activatieprogramma’s rond het sponsorship die blijkbaar ook veel eerder van start gaan. Bijvoorbeeld: Unit4 gouden wissel, Kia 5tegen5 toernooi.

• Steeds meer official sponsors zetten meerdere activatieactiviteiten, al of niet gericht op specifieke doelgroepen, in om maximaal gebruik te maken van hun sponsorship. Bedrijven die nu al meerdere acties hebben lopen zijn Carlsberg, Kia, ING en Castrol.

• Facebook is het nieuwe call to action medium bij uitstek. Een groot aantal sponsoractivaties is primair gefocust op Facebook, zoals Hyundai, Lipton, Kia en Carlsberg.

• Zeker op het gebied van Apps worden veel toepassingen verwacht. Carlsberg trapt als eerste af met de official UEFA EURO 2012 App met latest news, fixtures & games.

• Veel acties met ‘kans op UEFA EURO2012 tickets’ of ‘word ballenjongen bij de komende Oranje oefenwedstrijden’.

Op staan alle lopende activatie campagnes en de Oranje Actie Teller staat nu op ruim 20. Zeker met Koninginnedag voor de boeg, waar veel niet officiele sponsors hun Oranje activatie programma starten, belooft dat er nog veel staat te gebeuren. De Oranje Actie Teller van WK 2010 stond op ruim 150 benieuwd of we hier overheen gaan! Mocht je EK/Oranje activatie campagnes spotten die nog niet in de Oranje Actie Teller staan tip ons dan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in