Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerste Digital Dinner: Creative Social, food and friends

Gisteren werd de eerste dag van het Emerce event Digital Marketing Live! afgesloten met Digital Dinner. Creative Social ontving honderd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Creative people need food and friends.' Met deze woorden opent Dick Buschman het diner in restaurant Rainarai in het Amsterdamse Westerpark.

related partner content for mobile comes here

Het Digital Dinner werd georganiseerd door Emerce in samenwerking met Bert Hagendoorn, ACHTUNG! en Pop the Campaign. Aanschuiven kon alleen op uitnodiging. Tussen het voor- en hoofdgerecht waren er de 'flitspresentaties' van Creative Social, een internationaal 'digitaal collectief'.

The Facebook
Een groep creatieven die de mogelijkheden van digitaal zagen lang voordat het woord sociale media uitgevonden vond elkaar ergens in 2004 in de Amsterdamse Club 11, het voormalige Post CS Gebouw. YouTube was er nog niet en Facebook was 'The Facebook' en de studentenkamer nog niet ontgroeid. Zij besloten binnen hun 'vrolijke groep van reizigers' hun ervaringen met digitaal te gaan delen iedere keer als ze elkaar weer ergens anders op de wereld tegen kwamen. Ieder werkt voor zich bij bureaus, aan eigen projecten en bij gelegenheid werken ze samen. Maar de kern van Creative Social draait vooral om het delen van de ervaringen die ze opdoen in een wereld die razendsnel veranderd.

Feestavond
Mark Chalmers, een van de oprichters van Creative Social en creatief directeur Perfect Fools Amsterdam: 'Creative Social is geboren uit nieuwsgierigheid. Ondernemende mensen die ieder hun eigen rol hebben gespeeld in het aan elkaar breien van digitale media en internet. Ze baanden zich een weg en deelden hun bevindingen met elkaar. Het is eigenlijk een nieuw slag mensen, avonturiers in een nieuwe maatschappij. Voor ons is het vanavond een feestavond. Zonder met elkaar strijdende ego's, maar een kamer vol vrienden uit de hele wereld, van Goodby Silverstein, Tribal DDB, Shout, Achtung tot Perfect Fools. Het was een hele reis sinds 2004, die we samen hebben afgelegd door te delen en vooral: veel lol samen te hebben.'

Mark Chalmers (foto: Roy del Vecchio)

That’s me, that is
Tijdens het diner werden de aangeschoven creatieven getrakteerd op 5 minuten-presentaties van creatieve topmensen van Goodby, Silverstein & Partners, JWT, SheSays/Shout, Start JudgeJill, These Days, Lean Mean Fighting Machine, Perfect Fools, Tribal DDB Amsterdam, AUCHTUNG! en SuperHeroes. Iedere presentatie werd, zoals dat bij gebruikelijk is, afgesloten met de tekst ‘ That’s me, that is.’

Food and friends (foto: Roy del Vecchio)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in