Overslaan en naar de inhoud gaan

Orangina verkeert in zwaar weer vanwege onvoldoende onderzoek

Campagne ter promotie van het ‘omgekeerde blikje’
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Orangina heeft de opening van 40 miljoen Franse blikjes aan de onderkant geplaatst en zo ‘het eerste omgekeerde blikje’ gemaakt. Zo wordt de pulp in het drankje beter gemixt als het wordt gedronken.

related partner content for mobile comes here

Het verhaal van de campagne is dat deze innovatie voor veel online opschudding zorgde, ‘bad buzz’ creëerde. Want wat blijkt?  

Orangina verzaakte te checken of mensen die ondersteboven op de wereldbol lopen, want volgens het merk het geval is op de Zuidpool, het drankje uit dit omgekeerde blikje nog wel goed kunnen drinken.

#OranginaGate was geboren.

Om een eind te maken aan deze ‘historische slechte publiciteit’ geeft het merk een fan de kans om zelf te onderzoeken of je het omgekeerde blikje op de Zuidpool kunt drinken.

Wie kans wil maken op het winnen van de expeditie, moet een antwoord op de vraag ‘is het wel of niet mogelijk om een Orangina-blikje op de Zuidpool te drinken?’, met daarbij de hashtag #OranginaExpedition

De campagne is bedacht door Frans creatief bureau Buzzman.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in