Overslaan en naar de inhoud gaan

Online spelletjes populair bij jonge meisjes

Meer dan de helft van de meisjes in de leeftijd van 10 tot en met 16 jaar speelt online spelletjes. Ruim een derde van hen houdt zich hier…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sociale motivaties blijken de belangrijkste beweegredenen voor het frequente bezoek aan virtuele communities te zijn. Daarnaast speelt het feit dat de meisjes in een virtuele community controle kunnen hebben op het virtuele leven een belangrijke rol. Deze conclusies trekt na onderzoek dat de bank heeft laten uitvoeren door Newcom Research & Consultancy in samenwerking met Universiteit Twente (UT) en Universiteit van Amsterdam (UvA) onder ruim 4.400 meisjes.

related partner content for mobile comes here

Naast online gaming blijken afspraken met vriendinnen in het 'echte' leven nog steeds een belangrijke tijdbesteding van de jonge meisjes. Uit het onderzoek komt verder naar voren dat meer dan de helft van de jonge vrouwelijke bezoekers van de virtuele internetcommunity gevoelig is voor ingame acties. Na de lancering van een virtueel Rabobankkantoor op de website van blijkt het overgrote merendeel van de meisjes positiever tegenover onderwerpen als sparen te staan dan daarvoor. Bovendien blijken zij de bank achteraf meer top of mind te hebben en beter te beoordelen. Het onderzoek lijkt volgens de bank aan te tonen dat campagnes binnen een internetcommunity grote invloed kunnen hebben op een jonge doelgroep.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in