Overslaan en naar de inhoud gaan

Oplage De Telegraaf stijgt in eerste kwartaal 2008

De totaal betaalde kernoplage van De Telegraaf stijgt ook in het eerste kwartaal van 2008. Zo blijkt uit de vandaag gepubliceerde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Al in het vorige kwartaal (het vierde van 2007) vertoonde de oplage van de grootste krant van Nederland een stijgende tendens. De Telegraaf ging in vergelijking met het eerste kwartaal van 2007 met bijna 10.000 exemplaren omhoog: van 615.649 naar 625.405. De Telegraaf op zondag ging wel terug in oplage: van 641.343 naar 636.972 exemplaren.

related partner content for mobile comes here

AD Nieuwsmedia daalt van 426.313 naar 413.993 exemplaren. Ook de Volkskrant (250.687 naar 236.364) en NRC Handelsblad 213.211 naar 204.572. Trouw kan de stijgende tendens van 2007 niet doorzetten: de oplage gaat terug van 97.513 naar 93.524 stuks. Het Parool gaat van 64.445 naar 64.251.

Het Financieele Dagblad en NRC.Next en Het Parool noteren wel een plus: Het Financieele Dagblad gaat van 55.265 naar 55.849 en NRC.Next van 56.480 naar 64.715.

Bij de gratis dagbladen blijft Metro de grootste. De totaal verspreide oplage van die krant gaat omhoog van 522.818 in het eerste kwartaal van 2007 naar 553.021 in het eerste kwartaal van dit jaar. Spits gaat van 431.431 naar 457.619. Dagblad De Pers is de nummer 3 met 440.714 exemplaren. Een vergelijking met 2007 is pas mogelijk in het tweede kwartaal. Dat geldt ook voor DAG. Dat komt in Q1/2008 op 380.26.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in