Overslaan en naar de inhoud gaan

Bestedingen aan Postbus 51-campagnes verder gedaald

De mediabestedingen aan Postbus 51-campagnes zijn in 2007 verder afgenomen ten opzichte van de twee voorafgaande jaren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit de Jaarevaluatie Postbus 51-campagnes, die de minister-president op 30 juni 2008 aanbood aan de Tweede Kamer. De gemiddelde mediakosten van de 31 Postbus 51-campagnes in 2007 bedroegen 487.040 euro. Dit bedrag is inclusief de aanvullende media-inzet naast de Postbus 51-programmazendtijd op de publieke en een aantal commerciële radio- en televisiezenders. In 2006 waren de mediakosten gemiddeld 535.809 en in 2005 gemiddeld 610.086 per campagne.

related partner content for mobile comes here

Het bereik van de campagnes is goed op peil gebleven, meldt de Dienst Publiek en Communicatie (onderdeel van de Rijksvoorlichtingsdienst). 'Net als voorgaande jaren ziet rond de 90 procent van de bevolking één of meer uitingen van een campagne. Voor een goede werking van de campagne is de mate waarin de campagne door het publiek herinnerd wordt, een belangrijk gegeven. De herinnering van de campagnes is ook dit jaar hoog (53 procent), maar blijft iets achter bij 2006 (59 procent).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in