Onderzoek: Merk belangrijker dan ontwerp auto


In het online uitgevoerde onderzoek werd een aantal net verschenen modellen getoond in “geblindeerde” vorm, dat wil zeggen dat logo, merk- en modelnaam niet zichtbaar waren. De nieuwe en moderne ontwerpen zoals de BMW X3, de Mitsubishi Colt, de Audi A6 en de Peugeot 407 blijken over het algemeen goed in de smaak te vallen bij de Nederlandse automobilist. De voorkeur van de mannen gaat meer uit naar de nieuwe Audi A6, Peugeot 407 en de sportieve Chrysler Crossfire. De vrouwen voelen zich daarentegen meer aangetrokken tot de wat compactere Mitsubishi Colt, Hyundai Getz en Toyota Corolla.
Ondanks deze verschillen geldt dat zowel onder de mannen als onder de vrouwen de BMW X3 uit het getoonde rijtje modellen als meest aansprekend model uit de bus komt.
60 procent van de ondervraagden let echter nog steeds meer op het merk dan op het ontwerp van de auto.
Voor de fabrikant lijkt het dus lucratief om niet alleen bijzondere ontwerpen, maar ook unieke ontwerpen te fabriceren, waarmee het merk zich meer onderscheidt. En of dit zal leiden tot meer verkopen? Als men het geld ervoor had, dan zou ruim de helft van de ondervraagde autorijders morgen een nieuwe auto gaan kopen.
Bekijk het onderzoek in de rubriek Trends & Statistiek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid