Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: Merk belangrijker dan ontwerp auto

Trendbox ondervroeg in haar Focus on Cars onderzoek van maart 2004 ruim 327 autorijders naar hun mening omtrent het ontwerp van nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het online uitgevoerde onderzoek werd een aantal net verschenen modellen getoond in “geblindeerde” vorm, dat wil zeggen dat logo, merk- en modelnaam niet zichtbaar waren. De nieuwe en moderne ontwerpen zoals de BMW X3, de Mitsubishi Colt, de Audi A6 en de Peugeot 407 blijken over het algemeen goed in de smaak te vallen bij de Nederlandse automobilist. De voorkeur van de mannen gaat meer uit naar de nieuwe Audi A6, Peugeot 407 en de sportieve Chrysler Crossfire. De vrouwen voelen zich daarentegen meer aangetrokken tot de wat compactere Mitsubishi Colt, Hyundai Getz en Toyota Corolla.
Ondanks deze verschillen geldt dat zowel onder de mannen als onder de vrouwen de BMW X3 uit het getoonde rijtje modellen als meest aansprekend model uit de bus komt.

related partner content for mobile comes here

60 procent van de ondervraagden let echter nog steeds meer op het merk dan op het ontwerp van de auto.
Voor de fabrikant lijkt het dus lucratief om niet alleen bijzondere ontwerpen, maar ook unieke ontwerpen te fabriceren, waarmee het merk zich meer onderscheidt. En of dit zal leiden tot meer verkopen? Als men het geld ervoor had, dan zou ruim de helft van de ondervraagde autorijders morgen een nieuwe auto gaan kopen.
Bekijk het onderzoek in de rubriek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in