Omroep Max wil niet fuseren


Omroep Max heeft nu 250.000 leden, maar dat moeten er 400.000 worden. Daarom begint de omroep de campagne ‘Max blijft Max’. De seniorenomroep wil met iedere omroep samenwerken maar niet fuseren. De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) moet 200 miljoen euro bezuinigen en het aantal omroepen moet terug van ruim twintig naar acht. Hierbij worden gedwongen fusies niet uitgesloten. Maar Max-voorzitter Jan Slagter ziet dat niet zitten. 'Wij maken onderscheidende programma's voor een oudere doelgroep waar voorheen geen ruimte voor was bij publieke omroepen.'
Slagter: 'Totdat wij toetraden tot het publieke bestel werden vijftigplussers genegeerd in Hilversum. Sterker nog: juist de programma's en presentatoren die zij waardeerden, verdwenen van radio en tv. Reden voor 250.000 mensen om heel bewust lid te worden van Max. Dat de Publieke Omroep moet en kan bezuinigen is duidelijk, ik roep al jaren dat het allemaal veel efficiënter kan. Om kosten te besparen staat Max open voor intensieve samenwerking met andere omroepen, maar tegen fusies zal ik me blijven verzetten: Max blijft Max', aldus Slagter.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe campagne voor nieuwe leden is de komende weken op televisie en op de website van Omroep MAX te zien. In de loop van 2011 volgen meer acties.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid