Overslaan en naar de inhoud gaan

Omroep Max wil niet fuseren

Omroep Max begint een campagne om naar 400.000 leden te groeien. De publieke omroep wil niet fuseren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omroep heeft nu 250.000 leden, maar dat moeten er 400.000 worden. Daarom begint de omroep de campagne ‘Max blijft Max’. De seniorenomroep wil met iedere omroep samenwerken maar niet fuseren. De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) moet 200 miljoen euro bezuinigen en het aantal omroepen moet terug van ruim twintig naar acht. Hierbij worden gedwongen fusies niet uitgesloten. Maar Max-voorzitter Jan Slagter ziet dat niet zitten. 'Wij maken onderscheidende programma's voor een oudere doelgroep waar voorheen geen ruimte voor was bij publieke omroepen.'

related partner content for mobile comes here

Slagter: 'Totdat wij toetraden tot het publieke bestel werden vijftigplussers genegeerd in Hilversum. Sterker nog: juist de programma's en presentatoren die zij waardeerden, verdwenen van radio en tv. Reden voor 250.000 mensen om heel bewust lid te worden van Max. Dat de Publieke Omroep moet en kan bezuinigen is duidelijk, ik roep al jaren dat het allemaal veel efficiënter kan. Om kosten te besparen staat Max open voor intensieve samenwerking met andere omroepen, maar tegen fusies zal ik me blijven verzetten: Max blijft Max', aldus Slagter.

De campagne voor nieuwe leden is de komende weken op televisie en op de website van Omroep MAX te zien. In de loop van 2011 volgen meer acties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in