Overslaan en naar de inhoud gaan

Margriet en Tempo-Team: Work4Women

Weekblad Margriet en Tempo-Team slaan de handen ineen met Work4Women: een nieuwe intermediair op de arbeidsmarkt specifiek voor vrouwen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Work4Women biedt begeleiding en ondersteuning bij het vinden van een geschikte baan. Dit moet de drempel voor vrouwen om op de arbeidsmarkt te participeren verlagen. Op deze manier denken Margriet en Tempo-Team ook het te verwachten tekort op de arbeidsmarkt te verminderen.

related partner content for mobile comes here

moet de arbeidsmarktkennis van Tempo-Team en de doelgroepexpertise van Margriet samenbrengen. Kees Stroomer, algemeen directeur Tempo-Team: ‘Met dit initiatief snijdt het mes aan twee kanten: het bedrijfsleven is geholpen bij het invullen van arbeidsplaatsen met gemotiveerde krachten, vrouwen vergroten hun financiële onafhankelijkheid en hun mate van zelfontplooiing’.

Margriet staat in direct contact met de doelgroep van Work4Women. Leontine van den Bos, hoofdredacteur Margriet: ‘In Nederland hebben 1.4 miljoen vrouwen geen betaalde baan. Wij weten dat een groot deel daarvan wel aan de slag zou willen, maar allerlei obstakels ervaart. Onzekerheid over eigen kunnen, lang uit arbeidsproces geweest of zorgen over goede kinderopvang. Ons initiatief is erop gericht juist deze vrouwen aan een baan te helpen. Dat geeft ze meer economische zelfstandigheid en vergroot hun persoonlijke ontwikkeling. Via Margriet bereiken wij hen wekelijks en kunnen hen van belangrijke informatie voorzien, zoals over deze samenwerking met Tempo-Team.’

Pia Dijkstra, Tweede Kamerlid van D’66 en voormalig voorzitter van de Taskforce Deeltijd Plus, is positief over het initiatief: 'Onze economie mist op dit moment de inzet van een grote groep talentvolle arbeidskrachten. Aangezien een grote groep babyboomers de komende jaren met pensioen gaat, is de participatie van vrouwen nog harder nodig. Zowel de politiek als het bedrijfsleven moet daarom in actie komen. Ik steun daarom het Work4Women-initiatief.'

Vanaf 4 april beginnen de Work4Women-units, met intercedenten uit de doelgroep, in de Tempo-Team vestigingen van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Eindhoven, Zwolle en Groningen. Doelstelling is om het aantal vestigingen op termijn uit te bouwen naar een landelijke dekking.

Er is ook een campagne in voorbereiding voor het initiatief. Deze campagne gaat van start op 4 april. Het creatieve werk is ontwikkeld door Skipintro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in