Margriet en Tempo-Team: Work4Women


Work4Women biedt begeleiding en ondersteuning bij het vinden van een geschikte baan. Dit moet de drempel voor vrouwen om op de arbeidsmarkt te participeren verlagen. Op deze manier denken Margriet en Tempo-Team ook het te verwachten tekort op de arbeidsmarkt te verminderen.
Work4Women moet de arbeidsmarktkennis van Tempo-Team en de doelgroepexpertise van Margriet samenbrengen. Kees Stroomer, algemeen directeur Tempo-Team: ‘Met dit initiatief snijdt het mes aan twee kanten: het bedrijfsleven is geholpen bij het invullen van arbeidsplaatsen met gemotiveerde krachten, vrouwen vergroten hun financiële onafhankelijkheid en hun mate van zelfontplooiing’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMargriet staat in direct contact met de doelgroep van Work4Women. Leontine van den Bos, hoofdredacteur Margriet: ‘In Nederland hebben 1.4 miljoen vrouwen geen betaalde baan. Wij weten dat een groot deel daarvan wel aan de slag zou willen, maar allerlei obstakels ervaart. Onzekerheid over eigen kunnen, lang uit arbeidsproces geweest of zorgen over goede kinderopvang. Ons initiatief is erop gericht juist deze vrouwen aan een baan te helpen. Dat geeft ze meer economische zelfstandigheid en vergroot hun persoonlijke ontwikkeling. Via Margriet bereiken wij hen wekelijks en kunnen hen van belangrijke informatie voorzien, zoals over deze samenwerking met Tempo-Team.’
Pia Dijkstra, Tweede Kamerlid van D’66 en voormalig voorzitter van de Taskforce Deeltijd Plus, is positief over het initiatief: 'Onze economie mist op dit moment de inzet van een grote groep talentvolle arbeidskrachten. Aangezien een grote groep babyboomers de komende jaren met pensioen gaat, is de participatie van vrouwen nog harder nodig. Zowel de politiek als het bedrijfsleven moet daarom in actie komen. Ik steun daarom het Work4Women-initiatief.'
Vanaf 4 april beginnen de Work4Women-units, met intercedenten uit de doelgroep, in de Tempo-Team vestigingen van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Eindhoven, Zwolle en Groningen. Doelstelling is om het aantal vestigingen op termijn uit te bouwen naar een landelijke dekking.
Er is ook een campagne in voorbereiding voor het initiatief. Deze campagne gaat van start op 4 april. Het creatieve werk is ontwikkeld door Skipintro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid