Overslaan en naar de inhoud gaan

Netwerk VSP: eyetracking reclamefolders

Netwerk VSP en onderzoeksbureau Intomart GfK werken samen om in een eyetracking-onderzoek voor reclamefolders.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De kwaliteitsmetingen omtrent de folderbezorging worden al wekelijks gemeten door Intomart-GfK, maar vanaf nu komt daar ook eyetracking-onderzoek op huis-aan-huis folders bij. Eyetracking is een onderzoekmethodiek waarbij het lees- en kijkgedrag van consumenten in beeld wordt gebracht.

related partner content for mobile comes here

Doel van het onderzoek is om dit lees- en kijkgedrag te optimaliseren door folders te verbeteren op basis van de onderzoeksresultaten. 'Design speelt een essentiële rol bij de overdracht van een reclameboodschap. Wanneer het kijkgedrag van de consument niet strookt met de opmaak van de folder kan de adverteerder dankzij eyetrackingonderzoek de boodschap beter presenteren', meldt Netwerk VSP in een toelichting.

Netwerk VSP en Intomart GfK organiseerden eerder al een pilot om de impact van reclameboodschappen op de voorpagina van de folder te meten. Hiermee werd de basis gelegd voor een benchmark waarmee Netwerk VSP haar adverteerders kan adviseren. Elk kwartaal kiest Netwerk VSP een 'hot onderzoeksitem'. Adverteerders worden vervolgens uitgenodigd om deel te nemen aan een eyetracking onderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in