Netwerk VSP: eyetracking reclamefolders


De kwaliteitsmetingen omtrent de folderbezorging worden al wekelijks gemeten door Intomart-GfK, maar vanaf nu komt daar ook eyetracking-onderzoek op huis-aan-huis folders bij. Eyetracking is een onderzoekmethodiek waarbij het lees- en kijkgedrag van consumenten in beeld wordt gebracht.
Doel van het onderzoek is om dit lees- en kijkgedrag te optimaliseren door folders te verbeteren op basis van de onderzoeksresultaten. 'Design speelt een essentiële rol bij de overdracht van een reclameboodschap. Wanneer het kijkgedrag van de consument niet strookt met de opmaak van de folder kan de adverteerder dankzij eyetrackingonderzoek de boodschap beter presenteren', meldt Netwerk VSP in een toelichting.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNetwerk VSP en Intomart GfK organiseerden eerder al een pilot om de impact van reclameboodschappen op de voorpagina van de folder te meten. Hiermee werd de basis gelegd voor een benchmark waarmee Netwerk VSP haar adverteerders kan adviseren. Elk kwartaal kiest Netwerk VSP een 'hot onderzoeksitem'. Adverteerders worden vervolgens uitgenodigd om deel te nemen aan een eyetracking onderzoek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid