Overslaan en naar de inhoud gaan

Bakvis blijft thuis

Je zou het, met enig gevoel voor dramatiek, nu al de grootste communicatieblunder van 2009 kunnen noemen: de campagne om tienermeisjes te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is in het kort de kritiek. Als brave huisvader van een dertienjarige dochter kan ik die kritiek alleen maar onderschrijven. Tot enkele weken terug was er geen vuiltje aan de lucht. Mijn dochter zou die prik krijgen. Maar ‘dankzij’ de kritische geluiden neemt de twijfel toe. Zijn de effecten wel voldoende onderzocht? Baat het wel en schaadt het inderdaad niet? Een kleine rondgang op het schoolplein leert dat veel ouders aan het twijfelen zijn geslagen.

related partner content for mobile comes here

Aan het RIVM om die twijfel weg te nemen.

Dat de opkomst achterblijft (60 procent tegen de verwachte 75) verrast het RIVM. Toch wordt de communicatiestrategie niet aangepast. Weliswaar neemt het RIVM - bij monde van de directie - stelling tegen indianenverhalen over de gevolgen van de inenting, maar daar blijft het bij. ‘Ik zou niet weten hoe we het beter hadden kunnen aanpakken’, zegt manager Rijksvaccinatieprogramma Marina Conyn van het RIVM.

Tja. Als je niet wilt luisteren, dan kan je ook niet communiceren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in