Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen grote feesten tijdens Cannes

Het jaarlijkse reclamefestival Cannes zal dit jaar een stuk soberder zijn dan voorgaande edities. De grote bureaus hebben geen enorme…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor het eerst in 10 jaar zal het geroemde DDB-feest op de festivalvrijdagavond deze Cannes editie niet plaatsvinden. Het bureaunetwerk wil geen verkeerd signaal afgeven, zo verklaarde de CEO Chuck Brymer tegenover Adage. Kaarten voor het DDB-feest werden vorig jaar nog tegen woekerprijzen via e-Bay doorverkocht. Ook het grote donderdagavondfeest van Publicis en het Havas Café by the Beach zijn van de baan. Hetzelfde geldt waarschijnlijk ook voor het vrijdagse strandfeest van Leo Burnett.

related partner content for mobile comes here

Behalve minder feesten, zullen er ook minder deelnemers aan het festival aanwezig zijn. Publicis heeft al aangekondigd de helft van het normale aantal mensen naar het festival te sturen. Ook het aantal inzendingen is verminderd. Alleen de potentiële prijswinnaars gaan richting de jury en de inzendingen om 'de creatief directeur tevreden te houden' maar die weinig kans maken op een award, blijven dit keer achterwege aldus Richard Pinder, COO Publicis Worldwide. Cannes Lions marketing manager Susan Lilley verwacht dat alleen al uit de Verenigde Staten eendere minder afgevaardigden in Cannes zal neerstrijken. Afgelopen week meldde de organisatie nog dat de inzendtermijn voor het festival verlengd is naar 27 maart. [adage.com]

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in