Overslaan en naar de inhoud gaan

#MonitoringMonday: Bijenkorf, Albert Heijn en Adele

Wat gebeurde er de afgelopen week op sociale media?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo aan het begin van de week is niets zo lekker als even wat social learnings van de afgelopen week tot je nemen. Opdat we er allemaal wat beter van worden!

related partner content for mobile comes here

Dwaze Dagen

Stoppen op je hoogtepunt. Veel sporters hebben er grote moeite mee. Maar ook voor merken en campagnes is dit een kunst. Wie dat in ieder geval goed heeft ingeschat, is De Bijenkorf. Afgelopen week was de laatste editie van de Drie Dwaze Dagen. Het is al jaren een doorslaand succes en dat was het ook deze keer weer. Sociale media stonden vol met plaatjes van… wachtrijen!

Adele

De band Pauw geldt als een muzikale belofte en De Jeugd van Tegenwoordig is intussen al gevestigde orde. Allebei lanceerden vrijdag een nieuwe plaat. Helaas voor hen raakte dit nieuws compleet ondergesneeuwd door de nieuwe single die Adele op die dag uitbracht. Bijna 10.000 Nederlanders en ruim 1,2 miljoen wereldburgers bespraken het op sociale media. In Nederland waren de reacties positief:

Dutch Design Week

Eindhoven stond in het teken van de Dutch Design Week. Waar mooie dingen te zien zijn, wordt veel gebruik gemaakt van sociale media! Ruim 22.000x werd het evenement besproken. In deze heatmap zie je dat Strijp-S het populairste onderdeel van het evenement was. Weet je dat voor volgend jaar!

En verder...

  • Je zult als merk maar ;n reclameparodie op je dak krijgen. Het was zó nep dat ze bij Albert Heijn kennelijk de inschatting maakten hier niet openbaar op te reageren. Dat lijkt me de juiste beslissing.
  • Wist je dat de helft van webcare via DM plaatsvindt en dat Facebook het grootste online klantenservicekanaal is? Daarover schreef ik vorige week op .
  • Het was vorige week . Eigenlijk dus: , want 87% schreef het online écht in kapitalen. De hashtag werd zo’n 4.000 keer getwitterd en dat is minder dan in 2011 en 2012, maar meer dan in 2013 en 2014.
  • De activiteit van lag een stuk hoger, ook omdat het een internationale hit was. Daar had je als merk wat mee kunnen doen, .
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in