Michel Mol coördinator Internet Publieke Omroep


De aanstelling van een afzonderlijke coördinator Internet sluit aan op de visie die de Publieke Omroep heeft op het medium internet als officiële - wettelijke - neventaak naast de verzorging van radio en televisieprogramma's. De opdracht aan Mol is een visie en bijbehorende strategie te ontwikkelen waardoor de omroepen hun krachten op internet waar mogelijk en wenselijk kunnen bundelen. Daartoe zal hij als internetcoördinator de Publieke Omroep vertegenwoordigen in tal van in- en externe vormen van overleg, en optreden als adviseur van de NOS Raad van Bestuur op het gebied van het medium internet. Mol neemt in deze rol ook de eindverantwoordelijkheid op zich voor de centrale website van de Publieke Omroep.
Mol werkte van '85 tot '97 als zelfstandig management-consultant; van '97 tot '99 was hij directeur van Grey Interactive in Nederland, de interactieve marketingtak van de wereldwijde Grey Communications Group. In maart 2000 trad Mol in dienst van McKinsey & Company als adviseur waar hij met name de media-sector internationaal bediende met strategisch advies voor internet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid