Overslaan en naar de inhoud gaan

Rechter verbiedt koekjesreclame

Verkade moet na een gerechtelijke uitspraak onmiddellijk stoppen met het uitzenden van de televisiereclame voor Digestive-koekjes. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Snoepfabrikant Storck had het geding aangespannen vanwege deze gelijkenis. Beide spotjes draaien om een opa en een kleinzoon, maar in de commercial van Werther's Original gedragen deze zich braaf, terwijl de grootvader en kleinzoon zich in de spot van Verkade Digestive hebberig en agressief tonen. In het spotje van Werther's Original bewaart opa het laatste snoepje voor zijn kleinzoon, maar aan het einde van de Verkade-spot blijkt de grootvader het laatste koekje triomfantelijk voor zichzelf te houden. De kleinzoon pikt dit niet waarna wordt gesuggereerd dat de jongen zijn opa met een sportbokaal op het hoofd slaat. Verkade wil met het komisch bedoelde filmpje een jonger publiek aanspreken.

related partner content for mobile comes here

Rechtbankpresident Van Maanen van de rechtbank in Haarlem heeft laten meewegen dat Storck de reclame voor de snoepjes al sinds 1992 uitzendt. De kijker zal volgens de rechter de openingsscène van de spot van Verkade meteen in verband brengen met de snoepjesreclame. Door het agressieve einde van het filmpje zou het wervende karakter van de Werther's-spot in gevaar komen. (bron: ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in