Rechter verbiedt koekjesreclame
Snoepfabrikant Storck had het geding aangespannen vanwege deze gelijkenis. Beide spotjes draaien om een opa en een kleinzoon, maar in de commercial van Werther's Original gedragen deze zich braaf, terwijl de grootvader en kleinzoon zich in de spot van Verkade Digestive hebberig en agressief tonen. In het spotje van Werther's Original bewaart opa het laatste snoepje voor zijn kleinzoon, maar aan het einde van de Verkade-spot blijkt de grootvader het laatste koekje triomfantelijk voor zichzelf te houden. De kleinzoon pikt dit niet waarna wordt gesuggereerd dat de jongen zijn opa met een sportbokaal op het hoofd slaat. Verkade wil met het komisch bedoelde filmpje een jonger publiek aanspreken.
Rechtbankpresident Van Maanen van de rechtbank in Haarlem heeft laten meewegen dat Storck de reclame voor de snoepjes al sinds 1992 uitzendt. De kijker zal volgens de rechter de openingsscène van de spot van Verkade meteen in verband brengen met de snoepjesreclame. Door het agressieve einde van het filmpje zou het wervende karakter van de Werther's-spot in gevaar komen. (bron: ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid