Overslaan en naar de inhoud gaan

Tien taboes in persberichten

Hoewel meer dan 80 procent van de Amerikaanse kranten informatie uit persberichten bevat, hebben de meeste journalisten er een grondige…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Seitel, auteur van 'The Practice of Public Relations', zijn veel persberichten gemaakt zonder aandacht te besteden aan zaken als grammatica, interpunctie en spelling. Erger nog vindt hij de hyperbolen en wollige taal, die eerder lijken te zijn bedoeld voor interne opdrachtgevers dan voor publicatie in een krant of tijdschrift. De tien meest gehate clichés in Engelstalige persberichten zijn: 'leiding', 'going forward', 'unique', breakthrough', 'revolutionary', cutting-edge', 'state-of-the-art', 'world class', 'solutions provider' en de gruwelijke zinsnede 'enhance shareholders value'. 'Vergeet deze termen. Wees origineel en creatief. Vertouw me, want ik ben een "world class authority" besluit Fraser Seitel snedig. (bron: )

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in