Veel belangstelling communicatie-masters
Vrijdag 6 juli ontvangen twaalf afgestudeerde communicatieprofessionals hun diploma 'master of corporate communication' van professor Cees van Riel. Sinds de start van de internationale opleiding aan de Faculteit der Bedrijfskunde/Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit Rotterdam in 1997 melden zich jaarlijks steeds meer deelnemers uit binnen- en buitenland. Volgens Joke van Oost, office manager van het Corporate Communication Center, studeren er momenteel zo'n 75 studenten. 'We laten er jaarlijks 25 toe. Het moet een exclusieve opleiding blijven en we kunnen de gastdocenten moeilijk twee keer laten komen, dus we proberen het in dit formaat te blijven aanbieden. Afgelopen jaar moesten we dus mensen nee verkopen.'
Als verklaring voor het groeiend aantal belangstellenden noemt Van Oost de communicatie van studenten zelf. 'Bovendien maken mensen die de opleiding hebben gedaan, binnen de kortste keren behoorlijke promotie. Ze werken bij bedrijven als ING, Eneco, ABN Amro en reclamebureaus.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisTijdens de 'graduation day' op 6 juli zal mr. J. Troch van bierbrouwerij Grolsch nader ingaan op de communicatieve gevolgen van het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Net als vorig jaar reikt mr. T. van Kooten van Shell Nederland de Shell Award for Excellence in Corporate Communication uit aan degene die in de eindscriptie op de meest aansprekende en vernieuwende wijze het communicatievak belicht. Daarnaast zal dit jaar voor het eerst de Euro RSCG Innovation in Communication Award worden uitgereikt door Leendert Bikker van Euro RSCG.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid