Overslaan en naar de inhoud gaan

BNO vernieuwt, Kersten voorzitter

Peter Kersten (hoofd brand- en designmanagement Canon Europa) is de opvolger van Lex Donia als voorzitter van de BNO, die zich verder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het bestuur zitten verder Stevijn van Heusden (zakelijk directeurStedelijk Museum Amsterdam), Jan van Duppen (voorheen Raad van BestuurDesign Academy, nu lid van bestuur faculteit Industrieel Ontwerpen TUEindhoven) en Theo Groothuizen (directeur Landmark); een vijfde bestuurslidwordt later bekend gemaakt.

related partner content for mobile comes here

Met een verandering van de organisatiestructuur kan de BNO in de toekomst,volgens eigen zeggen, "nog beter tegemoet komen aan de belangen en wensenvan ontwerpers en ontwerpbureaus." Tot nu toe was de structuur van de BNOgeorganiseerd op basis van de traditionele ontwerpdisciplines: grafischontwerpen, industrieel ontwerpen, ruimtelijk ontwerpen en illustratie. "Degrenzen vervagen echter en de verschillende vakgebieden ontwikkelen zich inandere en nieuwe richtingen."

Met de invoering van een organisatiemodel dat uitgaat van de gezamenlijkebelangen van groepen ontwerpers en ontwerpbureaus "wordt er meer ruimtegecreeerd voor nieuwe initiatieven en ontwikkelingen."Nieuw is verder de creatieve raad, die adviseert over vakinhoud en actueleontwikkelingen signaleert. Hierin nemen zitting: Mieke Gerritzen(NL-design), Arjan Karssen (Alle Hosper), Krijn van Noordwijk(Laboratorivm), Richard van der Laken (Designpolitie), Ianus Keller (TUDelft) en Peik Suyling (YD+I), Joost Alferink (WAAC's) en Theo Seesing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in