Overslaan en naar de inhoud gaan

Big spenders

In welke landen wordt het meeste geld uitgegeven aan reclame? En: door wie en voor welke producten? De jaarlijkse ranglijst van AdAge…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De tv-gids is het grootste landelijke magazine in Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Italië. En: hoewel Procter & Gamble qua budget in bijna alle advertentiemarkten aan de top staat, krijgt deze fabrikant van verpakte goederen in Japan en Zuid Korea geen poot aan de grond.

related partner content for mobile comes here

Nog een paar opvallende trends:

  • Anders dan Procter & Gamble en Unilever slagen de meeste multinationals er wél in om de slag te maken naar de Aziatische markten.
  • De toptien van de advertentiecategorieën verschilt nogal per land. Zo gaat in de Verenigde Staten de auto-accessoiresindustrie aan kop, voert in Japan de cosmeticabranche de lijst aan en zijn in Duitsland de massa-media de koplopers waar het uitgaven aan reclame betreft.

En verder is er eigenlijk niet zo heel veel nieuws onder de zon. Internet rukt op, vooral in Amerika en Japan, de lijst met de totale uitgaven wordt nog altijd aangevoerd door de Verenigde Staten, gevolgd door Japan en Duitsland, en de te verwachten advertentie-uitgaven voor 2001 zullen in deze landen slechts een fractie hoger uitvallen dan die voor 2000.

< SIZE=1>Bron: AdAge Global<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in