Overslaan en naar de inhoud gaan

Melkunie zoekt nieuw bureau

Na kennismakingsgesprekken met Alfred, Etcetera, Kingsday en Kokoro nodigt Melkunie drie bureaus uit voor een creatieve pitch.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De relatie met FHV BBDO is een paar maanden geleden beëindigd en nu begint Arla Foods een creatieve pitch voor Melkunie, begeleid door consultant Karen de Loos (KIK Communicatie).

related partner content for mobile comes here

De breuk met FHV komt nog geen twee jaar nadat Arla Foods het merk Melkunie terugbracht op de markt met de door FHV ontwikkelde campagne waarin Peer Mascini als vanouds uitlegde waarom al het goeie van Melkunie koeien komt.

In 2000 nog ruim 500 miljoen liter zuivel onder het merk Melkunie verkocht. In 2001 verdween het merk uit de schappen en een jaar geleden dacht maar liefst 42 procent van de Nederlanders dat Melkunie nog gewoon in de winkel stond. Zo sterk was het merk verankerd in het collectieve geheugen, mede dankzij de destijds succesvolle campagne ‘Al het goeie komt van Melkunie koeien’ met Peer Mascini.

Deze uitkomst uit het Shopperonderzoek van GfK sterkte Arla Foods in de gedachte dat investeren in het merk de zuivelomzet ten goede zou komen. FHV BBDO besloot Peer Mascini en zijn koeien tot leven te wekken in de herintroductiecampagne die stelde dat Melkunie ‘volledig next level’ is en bovendien ‘gewoon lekker, lekker gewoon’. Hans van Rijs mocht hem weer regisseren.

Het heeft waarschijnlijk niet geleid tot het next level dat men voor ogen had voor het merk. Van de bureaus waarmee de verkenningsronde van de pitch nu ingaat, is Alfred’s Aad Kuijper ervaringsdeskundig als het op Melkunie koeien aankomt: bij Lowe Kuiper & Schouten was hij destijds verantwoordelijk voor menige prijswinnende ‘Al het goeie komt van Melkunie koeien’-campagne.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in