Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer consumenten doen boodschappen online

Bijna 6 procent van de Nederlandse consumenten doet weleens boodschappen online, een verdubbeling ten opzichte van een jaar geleden. Albert…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van Deloitte naar de aanschaf van levensmiddelen.

De onlineshopper plaatst ook vaker bestellingen dan een jaar geleden. De frequentie steeg van 1 keer per maand tot 1,75 keer per maand. Daardoor verdrievoudigden de onlinebestedingen aan levensmiddelen tot circa 680 miljoen euro op jaarbasis. Dat is 2 procent van de totale supermarktomzet. Albert Heijn is de supermarktketen die online veruit de meeste zaken doet.

De meeste onlineboodschappers zijn tussen de 30 en 45 jaar. Zij laten hun bestelde boodschappen het liefst thuisbezorgen in plaats van ze zelf op te halen bij een afhaalpunt.

Van de consumenten die nu niet online bestellen, is 15 procent van plan dit wel te doen als hun eigen supermarkt deze service gaat aanbieden. 10 procent van de consumenten zegt bereid te zijn over te stappen naar de concurrent als hun eigen grutter niet online gaat.

Buitenland

Uit het onderzoek komt verder naar voren dat een kwart van alle consumenten weleens boodschappen doet in het buitenland. De supermarkten in Duitsland zijn hierbij veruit het populairst.

related partner content for mobile comes here

Verder zegt 70 procent de supermarkt weleens links te laten liggen om elders levensmiddelen in te slaan, vooral op de markt, bij Hema en Action. Een betere prijs en een hogere kwaliteit worden vaak als beweegredenen genoemd.

Het onderzoek is gedaan onder 2400 consumenten van 18 jaar en ouder.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in