Overslaan en naar de inhoud gaan

5 lezenswaardige internationale artikelen

Cmo’s en cio’s: steeds meer twee handen op een buik, hoe combineren sommige retailers online met offline en nog twee andere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op dit moment zegt zo’n 69 procent van de cmo’s dat ze moeten samenwerken met IT als het gaat om strategische prioriteiten, blijkt uit onderzoek van Accenture.

Harvard Business Review vindt dit opmerkelijk omdat normaal gesproken meningen van de bazen in het bedrijfsleven niet zo snel veranderen. Het laat ook zien dat de prioriteiten zelf ook veranderen.

2.

Forbes heeft een artikel over de retail in de VS.

Blogger Walter Loeb keek naar Nordstroms cijfer van het tweede kwartaal en meent dat je in de strategie van deze retailketen de toekomst van de retail ziet. Nordstrom gaat volgens hem goed om met de trend naar online en de groeiende interesse van consumenten in promo stores.

Het is volgens Loeb essentieel te begrijpen dat de consument tijd zoekt om te kunnen shoppen.

3.

Econsultancy zette er tien op een rij: hoe retailers online en offline combineren. Zoals Macy&;s op dit moment iBeacons in de winkels inzet, of de augmented reality-app van Ikea.

4. 

American Marketing Association publiceerde deze week een artikel over hoe Starbucks een voorbeeld kan zijn voor b2b-bedrijven in het inzetten van sociale media.

Want, zo schrijft Peter Friedman in het stuk, er is een vuistregel waar ook b2b&;ers zich aan kunnen houden.

Je kunt 20 procent van de tijd gebruiken om branded content te zenden, maar die andere 80 procent moet je inzetten om mensen gelegenheid te geven in die sociale ruimte online met elkaar te laten communiceren.

Want ook in b2b gaat om relaties.

5.

Een opiniestuk van de hand van Glenn Greenwald: moeten sociale media gaan bepalen wat mensen wel en niet te zien krijgen?

Dit naar aanleiding van Twitters beslissing om mensen die het onthoofdingsfilmpje van Foley twitteren, te schorsen.

&;The question posed by Twitter’s announcement is not whether you think it’s a good idea for people to see the Foley video.

Instead, the relevant question is whether you want Twitter, Facebook and Google executives exercising vast power over what can be seen and read.&;

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in