Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Marketing- en pr-medewerkers massaal op zoek naar andere baan’

1 op de 6 is actief op zoek, meer dan de helft latent – en houdt de arbeidsmarkt goed in de gaten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de jongste cijfers van het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van Intelligence Group. Dat onderzoek loopt nu twaalf jaar. Deze week zijn de cijfers over de eerste zes maanden van 2014 toegevoegd.

related partner content for mobile comes here

Mensen die nu een baan hebben in de marketing, communicatie, pr en reclame zijn massaal en actief op zoek naar ander werk. Binnen deze beroepsgroepen is één op de zes actief op zoek naar een nieuwe baan, meer dan de helft is latent op zoek en houdt de arbeidsmarkt goed in de gaten. In de hele (werkende) beroepsbevolking zegt slechts één op de twaalf werknemers op zoek te zijn naar een andere baan.

Wat zijn voor u de belangrijkste redenen om niet te kiezen voor een werkgever?, was een van de vragen in het onderzoek. De antwoorden die het vaakst werden gegeven: ‘Lange reistijd’ (47%), ‘Salaris (minder dan marktconform)’ (43%) en ‘Geen goed gevoel bij de werksfeer/bedrijfscultuur’ (41%). (Meer dan een antwoord mogelijk.)

Andere vraag: Wat zijn voor u de belangrijkste aspecten bij de keuze voor een werkgever? ‘Goed salaris’ (50%). ‘Vast contract’ (42%). Werksfeer’ (40%).

De verschillen met andere functies en beroepen zijn enorm. In de techniek, de ict, de bouw en HR is bijna niemand actief op zoek naar een andere baan. De hoge cijfers binnen marketing, communicatie, pr en reclame hangen vermoedelijk samen met de grote conjunctuurgevoeligheid van deze branches, denkt Intelligence Group.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in