Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeer: ‘Media-analyse superbelangrijk, maar ik gebruik het niet’

Aanbieder van media-analyse, nieuwsdienst ANP, komt met onderzoek waaruit blijkt slechts een vijfde van de marketeers aan kwalitatieve…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Onderzoek dat in opdracht van het ANP is uitgevoerd door Kantar TNS concludeert dat ruim 75 procent van de Nederlandse marketeers en directeuren ziet dat analyse en duiding van media-aandacht als een bepalende ontwikkeling voor hun business in de komende jaren. Toch maakt 80 procent binnen de eigen organisatie geen gebruik van media-analyse om berichtgeving te duiden.

related partner content for mobile comes here

Het is niet toevallig dat juist het ANP komt met het onderzoek, want de nieuwsdienst zoekt alternatieve inkomstenbronnen op het gebied van kwalitatief onderzoek. ANP: ‘We hebben veel kennis in huis als het gaat om mediamonitoring en –analyse. Als kennispartner helpt het ANP bedrijven en organisaties graag bij kwalitatieve analyses.’

Waaróm slechts 20 procent van de marketeers tijd en geld besteed aan kwalitatieve media-monitoring, terwijl kwantitatieve analyses (bereik en dergelijke) wél tot de vaste toolset van de marketeer behoort, dat weet het ANP niet te duiden. Edwin de Groot, manager marketing & producties bij het ANP: ‘Dat hebben we niet onderzocht. Wellicht dat we daar nog een vervolgonderzoek op loslaten.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in