
Onderzoek dat in opdracht van het ANP is uitgevoerd door Kantar TNS concludeert dat ruim 75 procent van de Nederlandse marketeers en directeuren ziet dat analyse en duiding van media-aandacht als een bepalende ontwikkeling voor hun business in de komende jaren. Toch maakt 80 procent binnen de eigen organisatie geen gebruik van media-analyse om berichtgeving te duiden.
Het is niet toevallig dat juist het ANP komt met het onderzoek, want de nieuwsdienst zoekt alternatieve inkomstenbronnen op het gebied van kwalitatief onderzoek. ANP: ‘We hebben veel kennis in huis als het gaat om mediamonitoring en –analyse. Als kennispartner helpt het ANP bedrijven en organisaties graag bij kwalitatieve analyses.’
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftWaaróm slechts 20 procent van de marketeers tijd en geld besteed aan kwalitatieve media-monitoring, terwijl kwantitatieve analyses (bereik en dergelijke) wél tot de vaste toolset van de marketeer behoort, dat weet het ANP niet te duiden. Edwin de Groot, manager marketing & producties bij het ANP: ‘Dat hebben we niet onderzocht. Wellicht dat we daar nog een vervolgonderzoek op loslaten.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee