Overslaan en naar de inhoud gaan

J. Walter Thompson neemt organisatie op de schop

Bureau wil alle disciplines in eigen huis hebben
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Beeld: Interieur J. Walter Thompson Amsterdam

related partner content for mobile comes here

Om J. Walter Thompson Amsterdam klaar te maken voor de komende vijf jaar, gaat het bureau een aantal veranderingen doorvoeren. Dat maakt founding partner Ralph Wisbrun vandaag bekend.

Het gaat goed met het bureau, benadrukt Wisbrun. ‘We zijn gegroeid in alle opzichten: inkomen, werk en mensen, winnen veel prijzen, en pakken projecten op waarin we laten zien dat we deze tijd begrijpen.’

Tempo omhoog

Maar om nog gerichter met consumenten te kunnen communiceren en zo relevant te blijven voor opdrachtgevers, moet het tempo omhoog en de organisatie – de afdelingen Think, Do en Make – worden aangepast.

Think, waarin ‘alles wordt verzameld wat creativiteit kan voeden’, wordt verrijkt met wetenschappelijke kennis (vooral op het geied van de neurologie) en nog meer data. ‘Daarnaast voegen we Business Design toe. Consultants die daadwerkelijk dingen maken.’

Do wordt simpeler. ‘We introduceren Project Leads, gekoppeld aan de Business Director. Van het begin tot het eind blijft de Project Lead verantwoordelijk voor het proces, de output en de financiën.’

Creatieve &;fabriek&;

Make wordt juist gevarieerder en groter. ‘We gaan meer zelf maken om het tempo op te voeren. Er is veel vraag naar kwalitatief werk met een hoog tempo tegen redelijke kosten. We moeten in één dag een film online kunnen hebben.’

Dus worden film, foto, social, programmatic, binnenkort allemaal op Make geproduceerd. Daarmee moet Make ‘een fabriek worden in de positieve zin van het woord’.

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in