Overslaan en naar de inhoud gaan

Jumbo wil in vijf jaar marktleider zijn met online supermarkt

De supermarkt voegt nieuwe functies toe aan de bestel-app en breidt e-fulfilmentcentrum uit.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Jumbo Supermarkten meldt dat de bestel- app is vernieuwd. Met een aantal nieuwe functionaliteiten: zo is de app uitgerust met een geoptimaliseerde scanfunctie waarmee je producten al in de koelkast kunt scannenm en direct in het digitale winkelmandje kunt plaatsen.

related partner content for mobile comes here

Bovendien onthoudt de app het laatst gekozen Pick Up Point of het laatst gekozen bezorgtijdstip.

Met de verbetering van de app investeert Jumbo opnieuw in het e-commercekanaal. Eerder dit jaar werd de start van de Jumbo Bezorgservice aangekondigd en inmiddels telt Jumbo 275 Pick Up Points, verspreid  over Nederland.

Vanuit ruim 75 van deze locaties bezorgt Jumbo nu ook boodschappen bij consumenten en zakelijke klanten. En dit aantal groeit in 2016 tot zo’n 100 locaties.

Met de scanfunctie kun je boodschappen toevoegen aan de lijst door de streepjescodes te scannen, of -als je iets wilt waar geen streepjescode op staat- op stickers van veelgebruikte producten. Ook is de bestelling met één handeling afgerond doordat de laatste ophaallocatie of het laatste bezorgtijdslot als eerste weergegeven worden in de app. Klanten die ervoor kiezen hun boodschappen zelf op te halen, kunnen bovendien het ophaalbewijs toevoegen aan hun Apple Wallet.

Uitbreiding e-fulfilmentcentrum Den Bosch
Jumbo meldt dat er wekelijks 18.000 bestellingen geplaatst worden via de webwinkel op Jumbo.com, of via de Jumbo app. En naar verwachting groeit het aantal orders dit jaar verder. &;Om te kunnen voldoen aan de snelgroeiende vraag breidt Jumbo haar e-fulfilmentcentrum in Den Bosch dit najaar sterk uit. In totaal nemen we na de uitbreiding 36.700 m² in gebruik waarmee we straks in staat zijn om wekelijks maximaal 50.000 bestellingen te kunnen verwerken. Dit is een belangrijke stap voor verdere groei. Het is onze ambitie om in vijf jaar online marktleider te zijn&;, aldus Jurriaan Pouw, directeur E-commerce a.i. bij Jumbo. Dan heeft Jumbo nog een forse inhaalslag te maken op de marktleider van dit moment, AH.nl. Zes op de 10 online boodschappers doen hun boodschappen bij AH.nl, tegenover 18 procent bij Jumbo. Aldus van Multiscope.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in