Overslaan en naar de inhoud gaan

Bayer overweegt om merknaam Monsanto uit markt te halen

Om zich te ontdoen van 'reputatieding' Amerikaans bedrijf
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat staat in een, waarin bronnen rondom Bayer worden geciteerd. Die verklaren dat de uitvinder van aspirine de naamswijziging vanwege de reputatie overweegt, maar dat er nog geen beslissing is genomen. Er is ook nog even tijd, want de deal zal waarschijnlijk niet eerder dan eind 2017 zijn definitieve beslag krijgen

Gezamenlijk verder komen

Bayer-CEO Werner Baumann zei bij het bekendmaken van de overname al dat er een kans voor de bedrijven ligt om gezamenlijk ‘verder komen dan dit imago- en de reputatieding &; door voort te bouwen op het vertrouwen dat Bayer geniet in Europa. 

Monsanto is bekend als de uitvinder van Agent Orange dat veel in de Vietnam Oorlog werd gebruikt, en is het middelpunt geworden van kritiek op het gebruik van gentechnologie in de landbouw.

Verlosser

Volgens Marc Tuengler, hoofd van DSW, een Duitse vereniging die kleine beleggers adviseert, geeft de Monsanto-deal Bayer de mogelijkheid om een merk te verlossen van zijn bezoedelde reputatie en kan het de nadruk meer op de producten zelf leggen.

‘Met de juiste signalen en de juiste beslissingen, kan Bayer laten zien wat er verandert’, aldus Tuengler. ‘Monsanto heeft een veel betere kans op een betere reputatie onder de vleugels van Bayer.’

Foto: Monsanto-ceo Hugh Grant (midden) en Bayer-ceo Werner Baumann (rechts) tijdens een interview met Bloomberg over de overname

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in