Overslaan en naar de inhoud gaan

Alfred maakt eerste commercial Qmusic: Het Geluid

Het populaire radiospel is 29 augustus weer begonnen op Qmusic.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De elfde editie van radiospel Het Geluid is van start gegaan bij Qmusic. Alfred maakte in samenwerking met Qmusic een campagne die laat zien dat heel Nederland in de ban is van het spel. De campagne bestaat onder andere uit een commercial, outdoor en een social activatie. Het is het eerste werk van Alfred voor Qmusic na het winnen van de pitch in juni.

Al speelt de commercial natuurlijk met een gezonde dosis overdrijving, erg ver van de waarheid liggen de beelden niet. Jaarlijks proberen honderdduizenden fanatieke deelnemers Het Geluid te raden. Met een geldbedrag dat per fout antwoord hoger wordt, kan de spanning dan ook flink oplopen. Het hoogst gewonnen bedrag was netto 63.500 euro in 2011 voor het ‘vastklikken van je telefoon in een hoesje’. Het laatste geluid van vorig jaar was het ‘bijvullen van een servettendispenser’ en leverde de winnares netto 46.800 euro op.

related partner content for mobile comes here

Qmusic roept luisteraars op om een scène uit de commercial na te spelen. Met hun eigen ingezonden scène maken ze kans om in de ‘SuperRonde’ in de ochtendshow bij Mattie & Wietze te komen en zo een poging te doen om Het Geluid te raden. Qmusic maakt met alle ingezonden scènes een ‘user generated’ versie van de commercial.

Credits:
Bureau: Alfred
Creatie: Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande, Luuk van de Put, Jurre van de Ven.
Account: Eddy Salfischberger, Danique Kuiper
Verantwoordelijk bij Qmusic: Robert Bernink, Jorn Agterberg, Eva Holierook
Bureauproducer: Rosa Staal
Productiemaatschappij: New AMS Film Company
Regisseur: Jeroen Houben
Producer: Jelani Isaacs en Laura Hannewijk
Offline editor: Martin Heijgelaar, Timo Vonk
Postproductie: De Grot
Geluidsstudio: Qmusic, Postoffice

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in