Overslaan en naar de inhoud gaan

Jumbo tegen prijsvergelijking Consumentenbond

Supermarktketen Jumbo is het niet eens met de prijsvergelijking die de Consumentenbond afgelopen week heeft gepubliceerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de directie heeft de bond fouten gemaakt bij de berekening van het prijsniveau, meldt NRC Handelsblad. Jumbo is 4 procent goedkoper en de voordeligste van Nederland, zegt commercieel directeur Cloosterman-Van Eerd van Jumbo.

related partner content for mobile comes here

Jumbo heeft vorige week brieven naar de bond gestuurd met het verzoek de meting te herzien. De bond geeft geen reactie, omdat zijn bedrijfsjurist op vakantie is.

In de prijsvergelijking van 80 A-merkartikelen wint Nettorama (24 winkels). Directeur Jaap Bastmeijer is woedend over het verwijt van Jumbo. ‘Het zijn vuile leugenaars. De bond meet de prijzen op de juiste manier. Eindelijk gerechtigheid voor ons’, foetert Bastmeijer.

De Consumentenbond berekent de prijs van veelgekochte producten en kiest daarmee voor voorspelbare artikelen. Veel supermarkten houden de prijs van die producten bewust laag. Daarom wisselt de bond bij dit halfjaarlijkse onderzoek ongeveer de helft van het pakket.

Nettorama denkt dat Jumbo dit boodschappenmandje van de bond verkeerd heeft ingeschat. Cloosterman-Van Eerd noemt dat onzin. Ze zegt dat klanten het aankoopbedrag altijd terugkrijgen als ze zien dat elders een product goedkoper is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in