Overslaan en naar de inhoud gaan

Jumbo geeft in paginagrote advertentie uitleg over bierconflict met Heineken

[update] De supermarktketen geeft 'helderheid' over het mogelijk niet leveren van kratten Heineken-bier.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

&;Heineken kan kratten bier niet leveren omdat ze, naar eigen zeggen, onze vraag niet aankunnen. Wij vermoeden echter dat er nog een andere reden is. Heineken vindt namelijk dat wij de kratten bier te goedkoop aan u aanbieden&;, zo staat er onder meer in de advertentie. Als alternatief biedt Jumbo een doos Heineken bier. 

De paginagrote advertentie staat in een aantal dagbladen vanochtend.

Jumbo adverteert juist deze zomer met een tweede krat Heineken voor de halve prijs.

In De Telegraaf zegt advocaat Arjen Paardekooper van Blenheim Advocaten dat Heineken een miljoenenboete riskeert. &;Heineken wil invloed hebben op het prijsbeleid van Jumbo. Het is een klassiek voorbeeld van verticale prijsbinding en dat is volgens Nederlandse en Europese regels ten strengste verboden.&;

[UPDATE 4 juli] Een woordvoerder van Heineken zegt in een reactie:

related partner content for mobile comes here

‘We werken altijd nauw samen met Jumbo en al onze andere retailpartners om hun klanten het beste van Heineken te kunnen bieden.

Wat er aan het verschil van inzicht tussen Jumbo en Heineken ten grondslag ligt, is dat op dit moment onze productiecapaciteit voor Heineken-pils 24x30cl kratten helaas niet toereikend is om volledig aan de vraag te voldoen. We benadrukken dat er momenteel wel kratten Heineken en alle andere merken uit onze portfolio aan Jumbo geleverd worden, maar helaas de Heineken-kratten niet in de aantallen die Jumbo graag zou zien. We zijn vanzelfsprekend druk bezig om te zien hoe we dit tijdelijke leveringsprobleem kunnen oplossen en leveren in de tussentijd, in overleg met Jumbo, ook een goed alternatief voor de Heineken-krat aan Jumbo: een doos met 24x33 cl flesjes Heineken. Deze doos kan volop geleverd worden.

We hebben de afgelopen tijd samen met Jumbo hard gewerkt om tot een oplossing te komen die voor beide partijen werkt. Dit heeft onder andere geleid tot commerciële afspraken voor 2016 waar beide partijen helemaal achter staan. We hopen dat we met het voortzetten van de constructieve gesprekken die we tot nu toe gevoerd hebben op korte termijn een goede oplossing kunnen vinden voor beide partijen.

We willen benadrukken dat wij staan voor eerlijke concurrentie en dat we retailers helemaal vrij laten in het invullen van hun promoties en prijsstelling. We zien hier continu, nauwlettend op toe.

Daar het hier om commerciële afspraken gaat en de gesprekken tussen Heineken en Jumbo nog gaande zijn doen we op dit moment verder geen uitspraken over de ontstane situatie.’




Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Fam van der Zalm

Hallo Redactie, allereerst, opnieuw mijn complimenten over jullie tv spotjes, die waren altijd leuk om naar te kijken, Maar de resette reclame met dat vieze oude mannetje die daar zeurt en rond rijd in die elektrische rolstoel doen afbreuk aan de vorige reclames, mijn advies, vervang het met spoed, het si niet om aan te zien.
Groetend Fam M van der Zalm Beekbergen 0653647425

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in