Ikea meest klantvriendelijke bedrijf
De Nederlandse consument beoordeelt Ikea als servicegericht en klantbewust met veel oog voor het gemak van de klant. Op de tweede plaats eindigde de Hema en op de derde plaats de ANWB Wegenwacht. Initiatiefnemers van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland zijn MarketResponse en Egbert Jan van Bel, auteur van het boek ‘Kloteklanten’.
De jury geeft de volgende motivatie: ‘Ikea is hét voorbeeld van een bedrijf dat gemak voorop stelt. De woonketen heeft een zeer klantbewust terugbrengbeleid met een 90-dagen ruiltermijn. Opvallend was een voorbeeld waarbij een klant ondanks een breuk door eigen schuld, het product mocht terugbrengen. Het gemak voor klanten komt ook tot uiting in andere aspecten; zoals duidelijke communicatie over producten en een klantvriendelijke omgeving met uitgebreide activititeiten voor kinderen, veel parkeerplaatsen en restaurantfaciliteiten.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet oordeel van de jury is gebaseerd op drie criteria: product, merk en relatie. Het nakomen van de belofte, service, gemak en persoonlijke aandacht zijn voor consumenten belangrijke waarden bij de beoordeling van klantvriendelijke bedrijven. Dat blijkt uit onderzoek door MarketResponse onder 2.500 consumenten naar het meest klantvriendelijke bedrijf. In de top 10 van beste bedrijven staan in alfabetische volgorde: Albert Heijn, ANWB Wegenwacht, bol.com, C1000, DA Drogist, De Efteling, HEMA, Ikea, Jumbo Supermarkten en de Rabobank.
De retailbranche scoort het beste; energie- en telecombedrijven het slechtst. Helemaal onderaan de lijst staat de Belastingdienst.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid