Overslaan en naar de inhoud gaan

Humanitas duikt onverwachts humaan op

Eind van de week worden Amsterdammers op onverwachte plekken in de stad gewezen op het belang van het werk van vereniging Humanitas dankzij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meeste mensen kennen Humanitas wel, maar bijna niemand weet echt wat deze vereniging doet.

related partner content for mobile comes here

Toch zijn er in Amsterdam ruim 300 vrijwilligers aan het werk voor stadsgenoten die een moeilijke periode in hun leven doormaken.

Het kan gaan om steun bij rouwverwerking, het doorbreken van eenzaamheid, een nieuwe start na detentie, het op orde brengen van de administratie of bijvoorbeeld hulp bij de opvoeding.

Allemaal heel concreet, heel direct en letterlijk om de hoek. Maar die kleinschaligheid maakt het werk van Humanitas ook vrijwel onzichtbaar.

Een campagne van C-Roots moet daar verandering in brengen, door te laten zien waar en hoe Humanitas verweven is met het dagelijks leven in de stad. Opvallend is de wisselwerking tussen de boodschap en de openbare ruimte. Niet alleen het medium is ‘part of the message’; de locatie is dat ook.

De nadruk ligt daarbij op het sámen aanpakken van een probleem op basis van gelijkwaardigheid.

Credits

Strategie: René van Hulst, C-Roots

Creatie: Jeroen de Ruijter en Bart-Jan Horree, C-Roots

Opdrachtgever: Nathanya van Lith, Humanitas Amsterdam

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in