Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe dataspecialist Vektis zich wil omvormen tot menselijk merk

Wunder is verantwoordelijk voor de rebranding.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vektis vroeg bureau Wunder het merk Vektis aan te laten sluiten bij de interne potentie, de vraag uit de markt en ontwikkelingen in de zorg.

related partner content for mobile comes here

De organisatie stroomlijnt de processen tussen zorgverzekeraars, zorgaanbieders en de overheid en leveren informatie op basis van alle declaratiedata van Nederland. Vektis is zelfstandig, maar is juridisch gelieerd, via ZN aan alle zorgverzekeraars.

Wunder deed hiervoor onderzoek onder de doelgroep en bij het management en de medewekers van het bedrijf.

Het resultaat is een aanscherping van de merkpositionering, -architectuur en -stijl.

Vektis profileert zich nu als het business intelligence centrum voor de zorg en bedient het opdrachtgevers vanuit twee nieuwe sublabels, Vektis Streams en Vektis Intelligence.

Het werkt met big data, maar heeft als doel de zorg in Nederland beter te maken. De mens staat centraal bij de dataspecialist en daarom is een merkstijl ontwikkeld waarbij dat ook het geval is. Zo is de kleur afgeleid van de menselijke huid, maar ook in het logo staat de mens centraal, door de ‘i’ uit te lichten. Daarnaast staat de ‘i’ voor data, dat uit éénen en nullen bestaat.

Fotografie

Vektis gebruikt daarom beelden om het verhaal te vertellen en de juiste sfeer op te roepen. De fotografie is een abstracte verbeelding van data en de perspectieven daarop. De fotografiestijl van De organisatie kent daarom twee perspectieven; het toont de mensen van dichtbij en van veraf, zodat de mensen altijd objectief, abstract en anoniem weergegeven wordt. De focus van Vektis ligt volgens Wunder ook niet op de persoon, maar op het detail, of juist het overzicht.

Voor de introductie ontwikkelde Wunder een merkfilm:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in