Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken doopt Charli om in Jillz

We hebben het er hier al uitgebreid over gehad, maar Heineken gaat toch door met zijn vrouwenbier, al sneuvelt wel de naam Charli.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We hebben het er hier over gehad, maar Heineken gaat toch door met zijn vrouwenbier, al sneuvelt wel de naam Charli.

related partner content for mobile comes here

Jillz is nu de definitieve naam van de Sparkling Cider Blend, die vrouwen aan dit nepbier moet krijgen.

Heineken rept nu ook van de 'pilot-naam Charli'.
Charli werd getest in horecagelegenheden in Deventer en Amsterdam. Uit de test kwam onder meer naar voren dat een andere naam beter zou scoren bij de doelgroep.

En wederom 'uit onderzoek blijkt' dat Jillz de beste naam is voor het nieuwe drankje.

Heineken: ' Het maakt in één keer duidelijk dat het verfrissend is en lekker koud gedronken moet worden.'

Het persbericht: 'Het product Jillz is specifiek ontwikkeld op basis van de behoefte van de Nederlandse vrouw. De test wees echter uit dat er bij mannen evengoed belangstelling bestaat voor een minder bitter drankje. De doelgroep blijkt daarmee een stuk breder te zijn dan bij de ontwikkeling van het nieuwe drankje het geval was.'

Pascal van Ham, Marketing Heineken Nederland (en zelf ook een vrouw), zegt er over: ' Het product is gebaseerd op het smaakpallet van vrouwen omdat 63 procent van hen niet van bitterheid houdt. Zij bestellen kortom geen bier of droge witte wijn.

'Daarom hebben wij een alternatief ontwikkeld zodat we ook die grote groep kunnen bereiken. Dat we daarnaast ook mannen aanspreken met Jillz is niet zo vreemd. Goed voorbeeld is rosé, dat destijds eerst is neergezet als propositie voor vrouwen. Nu zie je dat ook veel mannen het bestellen.'

Vrouwen vormen volgens haar een interessante doelgroep voor de horeca. Het horecabezoek door vrouwen stijgt, in tegenstelling tot de algemene trend. Uit onderzoek is ook gebleken dat vrouwen wijn niet verfrissend genoeg vinden en de kwaliteit ervan in de horeca te divers.

Mixdrankjes worden ervaren als te sterk en te duur. Daarnaast willen vrouwen niet de hele avond alleen frisdrank drinken.

Jillz is een Sparkling Cider Blend. Een blend van cider, gerstemout en water met een fruitsmaak. Jillz heeft een alcoholpercentage van 5 procent.

Heineken zegt alle voorbereidingen te treffen voor de landelijke introductie komend jaar. Eind 2008 zal Jillz op tap verkrijgbaar zijn bij 450 horecagelegenheden in heel Nederland.

Heb inmiddels van Heineken ook een afbeelding van het logo gekregen. Op de site van Heineken vind je helemaal niets over Jillz. Ben ook benieuwd of ze de Charli-tap aanpassen...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in