Overslaan en naar de inhoud gaan

'HP/De Tijd koerst af op verlies van bijna een miljoen'

HP/De Tijd, het opinieblad van uitgeverij Audax, zou dit jaar af koersen op een verlies van bijna een miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat melden welingelichte kringen in de tijdschriftenbranche aan Adformatie. Tot en met week 40 zou de teller bij het weekblad al op 806.000 euro verlies staan. Omgerekend naar een heel jaar, zou dat in een negatief resultaat van 9 ton tot een miljoen resulteren.

related partner content for mobile comes here

Tegen een totale omzet van 2,9 miljoen euro (vooral inkomsten uit lezers- en advertentiemarkt) zou zo’n 3,7 miljoen euro aan kosten worden gemaakt dit jaar. In marktaandeel op de advertentiemarkt van de opiniebladen zou HP/De Tijd (volgens Nielsen-tellingen) de laatste drie jaar zijn teruggevallen van 33 naar 24 pct, terwijl zowel Elsevier (van 51 naar 57 pct) als Vrij Nederland (van 16 naar 19 pct) juist in marktaandeel groeiden.

Vorig jaar zou het verlies van HP zijn uitgekomen op 777.000 euro. De cijfers zijn opmerkelijk, aangezien Audax-topman Carel Bikkers vorige week nog op Adformatie Online meldde, tevreden te zijn over de advertentie-omzet. Hij reageerde daarmee op berichten in de media over een plan van de directie om voortaan niet meer wekelijks maar tweewekelijks uit te komen.

Bikkers nu: ‘Deze cijfers kloppen niet. De werkelijke cijfers maak ik niet bekend. Het enige resultaat dat ik geef is dat van Audax totaal. Maar het zou gek zijn om te ontkennen dat we met HP/De Tijd verlies maken. Als het allemaal hosanna zou zijn, ga je niet met elkaar naar de mogelijkheden kijken.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in