'HP/De Tijd koerst af op verlies van bijna een miljoen'
Dat melden welingelichte kringen in de tijdschriftenbranche aan Adformatie. Tot en met week 40 zou de teller bij het weekblad al op 806.000 euro verlies staan. Omgerekend naar een heel jaar, zou dat in een negatief resultaat van 9 ton tot een miljoen resulteren.
Tegen een totale omzet van 2,9 miljoen euro (vooral inkomsten uit lezers- en advertentiemarkt) zou zo’n 3,7 miljoen euro aan kosten worden gemaakt dit jaar. In marktaandeel op de advertentiemarkt van de opiniebladen zou HP/De Tijd (volgens Nielsen-tellingen) de laatste drie jaar zijn teruggevallen van 33 naar 24 pct, terwijl zowel Elsevier (van 51 naar 57 pct) als Vrij Nederland (van 16 naar 19 pct) juist in marktaandeel groeiden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaVorig jaar zou het verlies van HP zijn uitgekomen op 777.000 euro. De cijfers zijn opmerkelijk, aangezien Audax-topman Carel Bikkers vorige week nog op Adformatie Online meldde, tevreden te zijn over de advertentie-omzet. Hij reageerde daarmee op berichten in de media over een plan van de directie om voortaan niet meer wekelijks maar tweewekelijks uit te komen.
Bikkers nu: ‘Deze cijfers kloppen niet. De werkelijke cijfers maak ik niet bekend. Het enige resultaat dat ik geef is dat van Audax totaal. Maar het zou gek zijn om te ontkennen dat we met HP/De Tijd verlies maken. Als het allemaal hosanna zou zijn, ga je niet met elkaar naar de mogelijkheden kijken.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid