Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei Britse PR-bureaus valt tegen

Klappen vallen vooral onder middelgrote bureaus
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzet van de Britse bureaubranche groeide met 8 procent over 2013. Lager dan de 11,5 procent van het jaar ervoor, blijkt uit onderzoek van .

related partner content for mobile comes here

Waar sommige bureaus spectaculaire omzetgroei vertonen (252 procent voor het in Nederland onbekend Claremont, 120 voor Hope en Glory), vielen er vooral klappen onder middelgrote bureaus. Tien van de elf mid-sized pr-bureaus zagen hun omzet zelfs met dubbele cijfers dalen. Honorariuminkomsten daalden tussen de 1 en 3,5 mln pond (resp. 1,2 en 4,2 miljoen euro).

Volgens PR Week doen vooral bureaus in de consumer sector het slecht. Healthcare corporate en public affairs, doen het daarentegen goed.

Grootste bureau in de Britse markt is Brunswick met een omzet van 46 miljoen pond (57,9 miljoen euro). Het blijft Edelman (45,8 miljoen pond/57,7 miljoen euro) net voor.

De hoge positie van Brunswick is des te opvallender, gelet op het aantal medewerkers. Dat is met 133 veel lager dan de 365 medewerkers van Edelman of de 350 van de nummer drie op de lijst: Weber Shandwick dat vorig jaar 38 miljoen pond (47,8 mln euro) omzette.

Verder vermeldt de top tien internationale ketens als Hill and Knowlton (7e plaats, 245 medewerkers, 27 mln pond/34 mln euro) en MSL (op 10 met 25 mln pond (31,4 mln euro) en 200 man.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in