Overslaan en naar de inhoud gaan

Ergernis over marketing loterijen

Dure marketingacties zoals die van de Postcodeloterij zijn volgens de Consumentenbond een grote ergernis voor Nederlandse consumenten.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Consumentenbond deed onderzoek onder 3000 consumenten. Van hen is 79 procent in het afgelopen jaar benaderd door een loterij. De Postcodeloterij is het meest actief in de wervingsacties; 78 procent van de ondervraagden wordt regelmatig benaderd met verzoeken om mee te spelen. Uit het onderzoek blijkt dat 86 procent van de ondervraagden zich ergert aan de pogingen om loten te slijten.

related partner content for mobile comes here

16 procent van de ondervraagden zegt in het verleden ongewild te hebben meegespeeld. Zij meenden dat ze een ‘eenmalige winkans’ cadeau hadden gekregen, maar bleken na activatie van een lotnummer via de telefoon of via de computer vervolgens vast te zitten aan een kansspel. Loterijen doen volgens het onderzoek ook lastig over opzeggingen. Eén op de vijf ondervraagden zegt dat te hebben gemerkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in