Overslaan en naar de inhoud gaan

Een e-mail voor heel Europa

E-mail is ideaal voor pan-Europese dm-campagnes. Maar het afbreukrisico is groot. Een handvol tips voor grensoverschrijdende e-mail
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

E-mail is efficiënt, snel, goedkoop en ideaal om respons op te wekken. Het leent zich daardoor voor campagnes die op meerdere Europese landen gericht zijn. Maar er zitten ook gevaren aan, want in sommige landen wordt er streng opgetreden tegen bedrijven die zich niet houden aan de lokale regelgeving. De volgende tips kunnen helpen om missers te voorkomen:

related partner content for mobile comes here

1. Ga uit van een strikte interpretatie van de wetten binnen de EU en zoek niet meteen de grenzen op.
2. Werk alleen samen met dataleveranciers die zijn aangesloten bij erkende brancheorganisaties en zich conformeren aan de codes die in het land gelden.
3. Maak het klanten die u mailt, gemakkelijk om zich af te melden.
4. Als u prospects om toestemming vraagt om ze te mailen, leg hun reactie dan vast. De ontvanger kan zoiets nog wel eens ‘vergeten’.
5. Maak het aantrekkelijk voor de ontvanger om zich aan te melden voor uw verzendlijst. Incentives of andere prikkels kunnen nooit kwaad.
Bron: Direct Response

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in