Een e-mail voor heel Europa


E-mail is efficiënt, snel, goedkoop en ideaal om respons op te wekken. Het leent zich daardoor voor campagnes die op meerdere Europese landen gericht zijn. Maar er zitten ook gevaren aan, want in sommige landen wordt er streng opgetreden tegen bedrijven die zich niet houden aan de lokale regelgeving. De volgende tips kunnen helpen om missers te voorkomen:
1. Ga uit van een strikte interpretatie van de wetten binnen de EU en zoek niet meteen de grenzen op.
2. Werk alleen samen met dataleveranciers die zijn aangesloten bij erkende brancheorganisaties en zich conformeren aan de codes die in het land gelden.
3. Maak het klanten die u mailt, gemakkelijk om zich af te melden.
4. Als u prospects om toestemming vraagt om ze te mailen, leg hun reactie dan vast. De ontvanger kan zoiets nog wel eens ‘vergeten’.
5. Maak het aantrekkelijk voor de ontvanger om zich aan te melden voor uw verzendlijst. Incentives of andere prikkels kunnen nooit kwaad.
Bron: Direct Response
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid