Geen alcoholreclame op MTV-zenders en Jetix
TMF, MTV, Nickelodeon, Jetix en The Box worden aangemerkt als jongerenzender en er mag komend jaar daarom geen alcoholreclame op worden…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (Stiva) laat jaarlijks door bureau Intomart GfK vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender. Uitzending van alcoholreclame op één van deze zenders wordt als een overtreding van de Reclamecode voor alcoholhoudende drank aangemerkt. Een jongerenzender is een zender die méér dan 25 procent minderjarigen bereikt.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Geen enkel radiostation wordt gekenmerkt als jongerenzender. Sinds 1990 onderschrijven de producenten en importeurs van alcoholhoudende dranken de Reclamecode voor alcoholhoudende dranken. De Code bevat regels over reclame en verkoopbevorderende activiteiten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid