Overslaan en naar de inhoud gaan

Mannen skippen meer tv-commercials dan vrouwen

Mannen zullen eerder commercials op televisie overslaan dan vrouwen, blijkt uit het 2006 Media, Advertising and Brands-onderzoek van Roper…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Roper ondervroeg 1000 mensen en 24 procent van hen bezit een dvd-recorder. Van de dvd-recorder-eigenaars zei 65 procent van de mannen dat ze tv-reclame overslaan, 56 procent van de vrouwen zei dat zij de commercials fastforwarden.In hetzelfde onderzoek een jaar geleden had 11 procent van de ondervraagden een dvd-recorder. Toen zei 21 procent van de ondervraagde mannen dat ze het apparaat gebruikten om commercials te kunnen overslaan, tegenover 10 procent van de vrouwen.

related partner content for mobile comes here

Hoofdonderzoeker van Horizon Media, Brad Adgate, geeft als een mogelijke verklaring dat mannen thuis over het algemeen de afstandbediening ‘beheren’ en dat het dus niet meer dan logisch is dat ze ook het fast-forwarden voor hun rekening nemen.
(Jonge) mannen willen graag nieuwe technologie gebruiken en zijn vaak early adaptors, aldus de hoofdonderzoeker. Volgens hem zijn marketeers bezig om jonge mannen op verschillende manieren te benaderen, zoals via advergaming, (het in Amerika populaire, red.) satellietradio en consumer-generated content.

20 procent van de vrouwelijke dvd-recorderbezitters daarentegen vindt het niet storend om tv-reclame te bekijken en slaan het dus niet over. 18 procent van de vrouwen zegt dat de commercials niet skippen, maar ze kijken er ook niet naar.

John Bishop, consultant bij GfK Roper Consulting: ‘Vrouwen gebruiken die tijd waarschijnlijk om andere dingen te doen. Misschien lezen ze ook een tijdschrift terwijl ze aan het tv-kijken zijn – multitasken dus - terwijl mannen alleen maar tv-kijken.”
Bron: Advertising Age

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in