Overslaan en naar de inhoud gaan

King of Cartoons

De koning van de animatiefilms, John Lasseter, zit plotseling in het centrum van de macht. Door de overname van zijn bedrijf Pixar door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lasseter, bekend van successen als Finding Nemo en Toy Story, is de vleesgeworden American Dream. Als kind al gek van cartoons, ooit gewerkt voor de Disney studio’s maar ontslagen, en na de nodige omzwervingen een eigen studio begonnen, met Disney als grootste klant. En nu dus de baas van wat Disney’s CEO Bob Iger de ‘heart, soul & engine’ van zijn bedrijf noemt: de animatie.

related partner content for mobile comes here

Volgens diezelfde Iger is Lasseter zo bijzonder omdat hij films maakt die volledig vrij van cynisme zijn, en omdat hij als leider weet waar hij over praat en op een respectvolle manier besluitvaardig is. Dat Disney Pixar kocht was noodzaak, aldus Iger. Disney’s eigen animatieafdeling was geen schim meer van wat het vroeger was, en: ‘Niets heeft meer impact dan een succesvolle animatiefilm. Als wij het in China gaan maken, is dat niet omdat we Disney heten maar omdat we Snow White en The Lion King hebben gemaakt.’
Bron: Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in