Overslaan en naar de inhoud gaan

Dutchtone haalt omstreden commercial van scherm

Dutchtone heeft de televisiecommercial waarin kabouters een gezin lastig vallen na klachten onmiddellijk van het scherm gehaald.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het belbedrijf ontving zo’n tweehonderd klachten. Hetzelfde aantal werd genoteerd door de Reclamecodecommissie. ‘Het is niet gebruikelijk dat we zoveel klachten over één commercial krijgen’, aldus een woordvoerder van de Reclamecodecommissie.

related partner content for mobile comes here

In de reclamespot wordt een gezin na een bezoek aan een pretpark lastig gevallen door een groep kabouters die achteraf extra geld vragen voor de kunstjes die ze gedaan hebben. De kabouters zetten hun woorden kracht bij met houwelen en dreigen de auto in brand te steken. Dutchtone wilde hiermee duidelijk maken dat klanten niet bang hoeven te zijn voor financiële verrassingen achteraf.

‘De commercial was ontwikkeld voor een specifieke doelgroep van jonge volwassenen die gewend zijn aan de ietwat ruwe maar toch grappige sfeer die in de commercial wordt neergezet’, licht het belbedrijf toe. Om daaraan toe te voegen: ‘Het was de bedoeling dat de commercial zou opvallen en daarin is Dutchtone geslaagd.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in