Overslaan en naar de inhoud gaan

Commerciële zenders 48 pct, publieke zenders 37 pct

De commerciële omroepen behaalden in week 21 samen een marktaandeel van 48 procent, de publieke zenders hadden een gezamenlijk aandeel van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

RTL4 behaalde een gemiddeld marktaandeel van 18 procent, RTL5 5 procent, Yorin ook 5 procent, SBS6 11 procent, Net5 5 en V8 4 procent. Dat ligt redelijk in lijn met de aandelen van de afgelopen tijd. Best bekeken programma was het NOS Journaal van 20.00 uur gisteravond met 2,42 miljoen kijkers. Spangen deed het gisteravond ook goed met ruim 2 miljoen kijkers, zo blijkt uit het KLO onder auspiciën van Stichting KijkOnderzoek. Kopspijkers was derde met 1,9 miljoen kijkers, net iets meer dan Baantjer. Spoorloos was vijfde met 1,88 miljoen kijkers. Het Eurovisie Songfestival werd veel minder bekeken dan vorig jaar, omdat Nederland niet mee mocht doen. Toch was dit ‘spektakel’ nog altijd goed voor 1,7 miljoen kijkers en een zevende stek in de toptien.

related partner content for mobile comes here

Onder de noemer 'Live fast, die young' zendt BNN morgen een avondvullend programma uit ter nagedachtenis aan de zaterdag overleden voorzitter Bart de Graaff. De rechtstreekse uitzending (20.25-22.25 uur, Ned. 2) wordt gepresenteerd door Jeroen Pauw. In de studio voert hij gesprekken met diverse gasten over Bart de Graaff. Bovendien zijn er compilaties te zien van beelden van het BNN-boegbeeld en treden er artiesten op.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in