
De dvd-speler is qua groei de absolute topper binnen een groep van 25 communicatie- en multimedia-apparaten die in het onderzoek betrokken werden.
De stijgende populariteit is overigens voor een belangrijk deel te danken aan het feit dat dvd-spelers standaard worden bijgeleverd in nieuwe pc’s. 45 procent van de in de Nederlandse huishoudens voorkomende spelers zijn ingebouwd in een computer.
Vacatures
Marketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeSpecialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBBinnen de markt voor de standalone spelers maken drie merken zo’n beetje de dienst uit. Sony is marktleider met een aandeel van 29 procent, Philips volgt met 22 procent en Pioneer met veertien. Een duidelijk kleiner aandeel is er voor Panasonic, JVC, Kenwood, Akai en Samsung. In 2001 gaf de consument overigens 358 miljoen euro uit aan audio- en video-dvd’s. De meerderheid hiervan (64 procent) betrof audio-dvd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee