Overslaan en naar de inhoud gaan

DVD definitief doorgebroken

Nederland kiest massaal voor dvd. In 32 procent van de huishoudens staat een dvd-speler, zo blijkt uit een onderzoek van Multiscope. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De dvd-speler is qua groei de absolute topper binnen een groep van 25 communicatie- en multimedia-apparaten die in het onderzoek betrokken werden.

related partner content for mobile comes here

De stijgende populariteit is overigens voor een belangrijk deel te danken aan het feit dat dvd-spelers standaard worden bijgeleverd in nieuwe pc’s. 45 procent van de in de Nederlandse huishoudens voorkomende spelers zijn ingebouwd in een computer.

Binnen de markt voor de standalone spelers maken drie merken zo’n beetje de dienst uit. Sony is marktleider met een aandeel van 29 procent, Philips volgt met 22 procent en Pioneer met veertien. Een duidelijk kleiner aandeel is er voor Panasonic, JVC, Kenwood, Akai en Samsung. In 2001 gaf de consument overigens 358 miljoen euro uit aan audio- en video-dvd’s. De meerderheid hiervan (64 procent) betrof audio-dvd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in