Overslaan en naar de inhoud gaan

Volkskrant aast op fusie met Parool

De Volkskrant wil een verregaande samenwerking of zelfs 'fusie' met Het Parool, zo meldt die laatste krant vandaag. Dit heeft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoofdredacteur Erik van Gruijthuijsen van Het Parool kenschetst het idee van Broertjes als 'de fantasie van een hoofdredacteur in moeilijkheden'. De suggestie van Broertjes dat er 'overleg gaande is', noemt Van Gruijthuijsen 'flagrante onzin'. Volgens Broertjes is snel handelen gewenst vanwege de huidige crisis bij dagbladen. Het aantal lezers neemt af, en de advertentie-inkomsten zijn enorm gedaald. De kosten daarentegen van vooral lonen en bezorging blijven stijgen. Bij alle uitgevers verdampt de winst. Hoe Het Parool er in de visie van Broertjes uit komt te zien, kon hij niet zeggen. Daar zijn de ideeën nog te pril voor, en het zou niet verstandig zijn 'in de kraamkamer te storen', aldus de hoofdredacteur. De Volkskrant zou plannen ontwikkelen om naar Amerikaans voorbeeld in grote steden regiokaternen aan de krant toe te voegen. Het Parool heeft volop kansen een zelfstandige titel te blijven, aldus hoofdredacteur Van Gruijthuijsen. 'Ook bij ons dalen de advertentie-inkomsten, maar wij waren over 2001 een van de drie kranten in Nederland die géén betaalde oplage verloor.'

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in