Overslaan en naar de inhoud gaan

TUI huiverig over online boekingen

De grootste reisorganisatie van Nederland, TUI, is terughoudend met het aanbieden van online boekingen. De e-businessstrategie moet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt Louis Frankenhuis, sinds enige maanden bestuursvoorzitter, tegen Emerce. Klanten kunnen alleen via dochter Kras Stervakanties online boeken. De vorige bestuursvoorzitter, Hans Bakker, had aangekondigd dat het concern binnen vijf jaar de helft van zijn omzet via internet zou behalen. Daardoor zijn volgens Frankenhuis de reisbureaus en touroperators enorm geschrokken. ‘Zij hebben een zekere macht om onze producten terughoudend aan te bieden. Reisbureaus kunnen actief of terughoudend zijn in de verkoop.’ Volgens hem drukte de focus op internet te zwaar op de branche. Sinds Frankenhuis heeft benadrukt dat er via de sites van de twee belangrijkste merken van TUI, Holland International en Arke, voorlopig niet kan worden geboekt, heeft het concern naar eigen zeggen 1,5 procent marktaandeel heroverd.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in