Overslaan en naar de inhoud gaan

Concurrentieanalyse is hot

PR-professionals bij bedrijven doen steeds vaker aan concurrentieanalyse. Zij trachten aan de hand daarvan op trends in te spelen. Dit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de ondervraagde bedrijven voert 68 procent die analyse intern uit. Zo’n 4 procent huurt daarvoor een bureau in en 15 procent doet beide.

related partner content for mobile comes here

Zij gebruiken die informatie om hun communicatieboodschappen fijn te slijpen. Fleisman meldt dat bij 74 procent van de ondervraagden gegevens over de businessstrategie van de concurrent geregeld intern wordt gebruikt. Het gaat daarbij vooral om informatie over producten, prijs en productontwikkeling.

Het verkrijgen van al die informatie vinden bedrijven echt een taak voor hun PR-mensen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in