Concurrentieanalyse is hot
PR-professionals bij bedrijven doen steeds vaker aan concurrentieanalyse. Zij trachten aan de hand daarvan op trends in te spelen. Dit…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Van de ondervraagde bedrijven voert 68 procent die analyse intern uit. Zo’n 4 procent huurt daarvoor een bureau in en 15 procent doet beide.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Zij gebruiken die informatie om hun communicatieboodschappen fijn te slijpen. Fleisman meldt dat bij 74 procent van de ondervraagden gegevens over de businessstrategie van de concurrent geregeld intern wordt gebruikt. Het gaat daarbij vooral om informatie over producten, prijs en productontwikkeling.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet verkrijgen van al die informatie vinden bedrijven echt een taak voor hun PR-mensen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid